Even voorstellen

Welkom bij Stichting De Melkkan,

Een Non-profitorganisatie die mensen uit de gemeente Hulst en omstreken,die het financieel moeilijk hebben, helpt met kleding en het opbouwen van sociale contacten.

Ons grootste doel is onze inzet voor de kinderen uit de gezinnen, die niets kunnen doen aan de situatie van waar het gezin zich in bevind.

Wij praten over leden ipv hulpvragers, om een grotere verbondenheid met onze stichting te krijgen.

Vrijheid van gebrek,

Stichting de Melkkan staat voor het wegnemen van het gebrek armoede, en dat in de breedste zin van het woord armoede!

Armoede is voor veel mensen, te weinig geld om een volwaardig leven te kunnen lijden. Maar armoede is meer dan alleen maar geld.....

Het staat ook voor een belangrijk deel van een plaats in onze maatschappij, hoe wij als mens worden geaccepteerd door......mensen.

Dat is ook van wezenlijk belang in ieders leven, mensen rondom je heen.

Een gebrek aan warmte, liefde en te worden begrepen en uiteindelijk te worden gewaardeerd, dat is veel belangrijker dan in geld uit te drukken.

Dus als het gaat om hoe wij omgaan met het begrip; Vrijheid van gebrek, dan is het zeker vooral mensen te helpen die aan en onder de armoedegrens moeten leven. Mensen die naast hun financiële problemen, ook het gebrek aan zelfvertrouwen verliezen, het gebrek aan zelfredzaamheid en bovenal het gebrek aan menselijkheid missen in hun leven.

Dat maakt de term Armoede, toch opeens veel breder van alleen maar geen geld genoeg hebben om van te leven.

En wij nemen die vrijheid om het gebrek armoede, in zijn geheel op om zo mensen te kunnen helpen.

Stichting de Melkkan helpt gezinnen, alleenstaande ouders en ouderen met, kleding en waar / wat er behoefte aan is bij de gezinnen.

Het aantal mensen wat wij helpen, is altijd verschillend. Dat kan variëren van 150 tot 250 mensen.

Wij werken samen met verschillende organisaties in en uit de gemeente Hulst.

Naast het voorzien in de benodigdheden voor de kinderen, verzorgt onze stichting ook een koffiemiddag voor onze leden, waar iedereen welkom is.

Elke woensdagmiddag van 13.00 uur tot 16:00 uur is er een samenkomst in Scalda gebouw aan de Tabakstraat nr. 22 te Hulst.

Deze koffiemiddag heeft een sociale functie, want vaak komen onze leden, net zoals leden van de voedselbank, in een sociaal isolement.

Deze middagen staan dan ook in het teken van een lach en een traan.

Regelmatig houden wij diverse kleine evenementen, zoals een bingo of een kledingbeurs, om ons budget aan te vullen.

Want dat is onze grootste uitdaging het budget bij elkaar verkrijgen, om zo activiteiten voor de kinderen en het hele gezin te kunnen organiseren.

Maar…..Wij hebben nog meer hulp nodig!

Nu wordt er op de koffiemiddagen ( woensdagmiddag  ) vaak door enkele trouwe sponsors, kleding, schoenen en linnengoed binnen gebracht.

Wij willen proberen om nog enkele sponsoren te vinden, die ons willen helpen.

KUNT U ONS HELPEN?

U bent van harte welkom op onze koffiemiddagen, elke woensdagmiddag in het Scalda gebouw aan de Tabakstraat 22 te Hulst.

Op woensdag van 13.00 uur tot 16:00 uur kunt u altijd een donatie binnen brengen.

Er is altijd iemand van ons bestuur aanwezig om u te woord te staan.

Heeft u geen tijd of afstandsproblemen?

Dan mag u altijd doneren op ons rekeningnummer;

NL41 RABO 0306 4972 98, met de vermelding MELK!

Hulp is alleen te verkrijgen na aanvraag en goedkeuring.

Zie ons huishoudelijk reglement.